De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AB51A4DG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

remcovs 24-06-2024

Ideale stofzuiger met 2 katten in huis

Geschreven voor: AEG AB51A4DG

De AEG AB51A4DG ANIMAL 5000 stofzuiger is een goede keuze voor mij. Als bewoner van een gezellig appartement op de begane grond met twee katten, Simba en Luna, was ik op zoek naar een stofzuiger die betrouwbaar was en niet stoffig. Deze stofzuiger heeft me niet teleurgesteld, hoor!

Het voelde stevig aan, maar toch licht in mijn hand toen ik hem uit de doos haalde. Het eerste wat me opviel, was hoe stil hij was vergeleken met mijn oude stofzuiger. Simba en Luna renden niet weg, wat een groot voordeel was.

Het AllFloor-mondstuk is een droom die uitkomt. Ik kon moeiteloos van mijn houten vloeren naar het tapijt in de woonkamer schakelen, zonder dat ik hoefde te bukken om iets aan te passen. Het lijkt wel alsof alle haren en stof in een oogwenk verdwijnen. Hoe makkelijk ik de haren van Simba en Luna kon opzuigen, zelfs van mijn stoffen bank.

Dankzij de grote, zachte wielen is de stofzuiger makkelijk te verplaatsen. Dit maakte het schoonmaken van mijn appartement een stuk makkelijker, inclusief de moeilijk bereikbare plekken onder de meubels. Dankzij een lange snoerlengte kon ik door alle kamers zonder steeds van stopcontact te hoeven wisselen.

Het is echt fantastisch dat de lucht in mijn appartement schoner aanvoelt. Het filtersysteem doet zijn werk goed, en ik merk dat mijn allergieën minder vaak optreden. Ik had een schoon huis en schone lucht nodig.

Al met al ben ik heel tevreden met mijn aankoop. Op die manier was het schoonmaken voor mij een stuk eenvoudiger en aangenamer geworden. Deze stofzuiger is perfect voor mensen die huisdieren hebben of gewoon een krachtige, gebruiksvriendelijke stofzuiger zoeken.

Pluspunten

• Lange snoer
  • geen harde lawaai
  • ideaal voor gelijkvloers

GerlindeS 24-06-2024

Compacte goede stofzuiger

Geschreven voor: AEG AB51A4DG

Ik heb de stofzuiger nu ongeveer een maand in gebruik en deze bevalt erg goed! Het model is mooi compact en niet zwaar. Daardoor is ook de trap goed te stofzuigen. De zak gaat makkelijk erin en eruit, voordeel; deze maat stofzuigerzak is ook bij de action te verkrijgen.
Fijn dat er een lampje/sensor op zit welke aangeeft als de zak vol zit.
Doormiddel van de draaiknop kun je de zuigkracht instellen en dit werkt prima. Tevens zuigt deze AEG de hondenharen goed op. Doordat er verschillende opzetstukken bij zitten is deze breed inzetbaar.
Het snoer trekt heel snel terug in de stofzuiger, soms zo hard dat je wel uit moet kijken voor je vingers.
Enige nadeel vind ik de vrij korte stang, waardoor je snel krom staat. (ik ben wel 1.86m)

Pluspunten

• Zuigt goed, ook hondenhaar

Minpunten

• Korte stang

r*********@g******** 20-06-2024
Geschreven voor: AEG AB51A4DG

De stofzuiger is, anders dan verwacht, kleiner dan normaal. Heeft alle mogelijke accessoires bijgeleverd en voldoet prima. Zelf heb ik een hond die de nodige haren verliest, maar de dat is allemaal moeiteloos op te zuigen. De stofzuigerzakken, S-bag, gaan erg lang mee. Enige nadeel is de korte stroomkabel: prima voor een appartement, maar voor een normale eengezinswoning wat aan de korte kant. Kortom: prima stofzuiger

Henkie74 20-06-2024

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: AEG AB51A4DG

Ik heb deze stofzuiger met een goede actie aangeschaft en ben positief verrast. Hij is zeer klein van formaat maar zuigt ontzettend goed. Het materiaalgebruik is niet van hoog niveau en alles voelt goedkoop en slap aan (dunne buis, dunne kabel, simpele opzetstukken). Maar hij doet het erg goed! Jammer dat het meegeleverde voetje simpel is waardoor hij niet lekker over de bank glijdt en ook produceert dat ding herrie en bovendien niet uit te wisselen met mijn Miele opzetstukken. De actieradius viel me een beetje tegen aangezien het snoer aan de korte kant is. Gezien de goede actie waarmee ik hem heb aangeschaft vind ik het zeker zijn geld waard.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Compact

Minpunten

• Voelt goedkoop aan
  • Actieradius aan de kleine kant

i********@h********** 10-06-2024
Geschreven voor: AEG AB51A4DG

Ik mocht de stofzuiger testen en wat ben ik positief verrast! Niet alleen is de stofzuiger erg licht en redelijk budgetproof, maar hij is ook stil en werkt uitstekend op dierenharen. Zelf heb ik 3 katten en een hond, dus de stofzuiger kon goed getest worden en hij presteerde boven verwachting! Elk fijn haartje werd moeiteloos opgezogen. Daarnaast wordt de stofzuiger geleverd met veel verschillende opzetstukken dus er is voor elke hoek en stof wel een goede kop!

Michael 27-05-2024

Een degelijke stofzuiger met een maar

Geschreven voor: AEG AB51A4DG

De stofzuiger doet wat het moet doen en is licht en wendbaar. De meegeleverde accessoires zorgen ervoor dat je voor elk oppervlakte het juiste hulpstuk hebt.
Echter zit er voor ons wel een grote maar een de handgreep, de boog van de handgreep geeft iedereen hier in huis die ermee gewerkt heeft een flinke kramp in de handen waardoor je al vrij vlot spijt krijgt dat je hebt besloten om die dag te gaan stofzuigen.
Het 2 in 1 hulpstuk om zowel tussen de kussens als de haren van de kat van de bank af te krijgen voelt wat fragiel aan en blijft open en dicht klappen tijdens het gebruik.

Desalniettemin een degelijke stofzuiger met als grootste verbeterpunt de handgreep.

Pluspunten

• Gewicht
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Handgreep
  • 2-in-1 stofzuigermond

b*************@h********** 15-05-2024

Review AEG

Ik heb sinds enkele weken de AEG AB51A4DG Animal 5000 stofzuiger en erg tevreden tot nu toe! De stofzuiger weegt echt veel minder dan mijn oude (ik heb dit vergeleken) en is makkelijk wendbaar. Het snoer is ook prima van lengte om overal in huis erbij te kunnen. Er zitten ook nog allerlei accessoires bij (mondstukken), dus voor elke type vloer zit er iets bij. Het geluid dat de stofzuiger produceert is ook van normaal volume, maar kan je zelf van laag naar hoog instellen al naar gelang hoe erg je de zuigkracht wil hebben. Ik stel hem middelmatig in, zodat hij niet enorm aan de vloer vastzuigt, die stand is prima en alles wordt goed opgetogen aan pluisjes en stof!

i********@g******** 07-05-2024
Geschreven voor: AEG AB51A4DG

Het is een fijne, krachtige stofzuiger. Fijne mondstukken en goed voor dierenparken. Nadeel: kort draad!

Jacky 05-05-2024

goeie stofzuigen als je huisdieren hebt

Geschreven voor: AEG AB51A4DG

Tot nu toe erg tevreden over de stofzuiger. De stofzuiger is compact en ziet er op eerste aanzicht simpel uit. Vooral het losse opzetstuk speciaal voor dierenharen ben ik ontzetten blij mee. De bank en krabpaal van de poezen lijken zo goed als haarvrij. Je hoeft eigenlijk de stofzuiger niet op volle kracht te zetten. In vergelijking met mijn vorige stofzuiger maakt de hardste stand ook aardig wat herrie... maar hier krijg je dan ook wat voor terug. Ook prettig is dat de losse mondstukken in de stofzuiger zelf zitten.

Pluspunten

• opzetstuk voor dierenhaar

Minpunten

• stofzuiger met zak

o**********@o********** 04-05-2024
Geschreven voor: AEG AB51A4DG

Ik ben gek op deze stofzuiger. Het maakt het stofzuigen veel makkelijker voor mij.

Ouas 04-05-2024
  • Product gekregen

Goede stofzuiger

Geschreven voor: AEG AB51A4DG

Ik ben erg tevreden met deze stofzuiger. Ik stofzuig bijna dagelijks, dus dit maakt het voor mij veel gemakkelijker. De zuigkracht is heel sterk, dus alle stof gaat er gemakkelijk in. Daarnaast is de stofzuiger compact en licht. Het neemt niet veel ruimte in beslag en is ook niet zo zwaar om mee te slepen tijdens het stofzuigen. Ik heb ook veel verschillende opzetstukken ontvangen, die vind ik erg handig. Je kunt bijvoorbeeld de bank ermee stofzuigen. Je hebt ook een klepje in de stofzuiger waaronder 2 andere opzetstukken zitten. Die zitten er dus altijd in. Verder heb ik de zak al eens vervangen en dat ging erg makkelijk. Al met al een super fijne stofzuiger.

Pluspunten

• sterke zuigkracht
  • Compact en klein

a**********@l****** 04-05-2024
  • Product gekregen
Geschreven voor: AEG AB51A4DG

Ik mocht deze mooie stofzuiger testen in ons drukke gezin. Wij hebben een Duitse herder en een peuter en stofzuigen heel wat af. Het in elkaar zetten van de stofzuiger ging heel erg makkelijk. Er zitten drie opzetstukken bij voor de onderkant. De stofzuiger is erg licht en makkelijk wendbaar. Het is wel erg jammer dat de stang zo laag is, is ik ben zelf 1,73 en dan voel hij te kort. Mijn man is 1.92 en voor hem is het niet prettig stofzuigen. De stofzuiger is erg wendbaar en heel erg makkelijk om de trap mee op te nemen. Het snoer is voor onze woning net iets tekort maar met het afwisselen van een stopcontact gaat het prima. Wij beoordelen deze stofzuiger als goed. Hij doet wat het beloofd.

Anne Meinema 29-04-2024

Compact en krachtig

Geschreven voor: AEG AB51A4DG

Deze stofzuiger heb ik gekocht, vanwege een vervangen voor een oude zakloze eentje.
Ik was altijd blij met zakloze stofzuigers, maar toch na een aantal erdoor heen verbruikt te hebben, en door dezelfde mankementen op ten duur niet goed meer werken, heb ik dit keer gekozen voor een stofzuiger met zak.

Aangezien ik ook katten heb, heb ik deze gekozen omdat deze ook een turbo borstel erbij heeft. De
stofzuiger heeft een x aantal extras in de verpakking te zitten. Zoals de smalle zuigmond, borstel
mondje en natuurlijk de turbo borstel, naast de normale artikelen.

Na de eeste schoonmaak ronde was ik direct al tevreden, voor een test had ik eerst met de mijn oude
stofzuiger aan de slag geweest en daarna deze nieuwe stofzuiger. De stof en haren van de katten die
nog van de tapijt afkwamen en dat zonder de turboborstel te gebruiken, was schrikbarend en dat op
de laagste kracht stand [dit kun je via een draaiknop instellen], had bijna de indruk dat de tapijt
mee de stofzuiger in ging. Ik heb verschillende soorten tapijt in huis te liggen, en daar heeft deze stofzuiger geen problemen mee.

Over het algemeen ben ik zeer onder de indruk van deze stofzuiger en voor een goede prijs.

Natuurlijk zijn er ook een paar minpuntjes die ik graag anders had willen zien.

Onder de extras klepje zit een rode buisje met een veer erin, dit wordt niet uitgelegd in de
handleiding maar is blijkbaar voor de leeg/vol indicatie van de stofzak.

Slang van de stofzuiger is wat aan de korte kant, Een halve meter erbij zou mooi geweest zijn.

Het is niet duidelijk welke stofzuigerzakken erin moeten. Wordt niet in de handleiding of op
een aparte info briefje aangegeven, dit was even uitzoeken. Zoeken op de produkt code met VC staat
op de sticker op de doos heeft geholpen.

Verders heb ik er niet veel meer over aan te merken, de buis lengte is goed, veel extra's, lengte
van de stroom kabel is ook goed. En de bouw kwaliteit is goed en ziet er mooi uit. De geluids
niveau is ook goed, niet te luid. De kabel en aan/uit knop voelen wat slapjes aan maar is oke. En
het is een compacte stofzuiger

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Compact
  • Extra hulpstukken

Minpunten

• Slang lengte